Grijp je kans en pitch jezelf tot grote hoogte!

Al van de elevator pitch gehoord? Veel mensen weten er tegenwoordig een mondje over mee te praten, maar slechts weinige hebben zo’n krachtige eenminuutspresentatie op de plank liggen. En dat is jammer, want voor je het weet, verzeil je in een situatie waarin een pittige pitch je veel voordeel kan opleveren. Een strakke elevator pitch is dus een must om je doelen te bereiken, maar hoe maak je er een?

Lees verder


De financiële rapportage: nu nog smeuïger!

Waar ligt het aan dat financiële rapportages minder tot de verbeelding spreken dan een krantencolumn? Ik zie drie oorzaken: afstandelijkheid, steeds dezelfde zinsvorm en steeds dezelfde termen. Een financieel verslag hoeft natuurlijk niet zo te boeien als een boek van Adriaan van Dis, maar een iets smeuïger formulering zal bij velen in de smaak vallen. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Lees verder


Pak toch de telefoon!

De telefoon is een bijzonder communicatiemiddel. Je moet het doen met een stem; al het andere blijft giswerk. Goed telefoneren luistert dan ook nauw. Vooral in de relatie met klanten. Als klanten niet professioneel te woord worden gestaan, loopt een bedrijf een serieus risico op imagoschade. Hoe kun je dit voorkomen en wat zijn de regels voor professioneel telefoneren?

Lees verder