Goede communicatie, tevreden patiënt

Ontevredenheid van een patiënt ontstaat in de meeste gevallen door slecht communicerende zorgverleners. Veel zorgverleners zijn zo intensief met hun vak bezig dat ze vergeten om goed te communiceren met hun patiënten. Dat kan een kloof veroorzaken tussen zorgverlener en patiënt en het herstel van patiënten belemmeren. Tips voor taalgebruik en houding.

Lees verder


Wat nou alfacalcidol?

De communicatie tussen arts en patiënt verloopt vaak moeizaam. Artsen maken soms geen contact met de patiënt en gaan onvoldoende in op emoties. Met als resultaat dat de patiënt met veel vragen, angst en onrust blijft zitten. Hoe communiceer je beter met patiënten?

Lees verder


Onbegrijpelijke taal van financials kost kapitalen

Als je een financial om uitleg vraagt, kom je vaak van een koude kermis thuis. Vaktermen, onduidelijke begrippen en afkortingen worden over je uitgestort. De ingewikkelde taal van de financial kost ons met z’n allen veel tijd. Met helder en begrijpelijk communiceren valt veel te winnen. Tien praktische tips.

Lees verder


Schrijf stukken duidelijker

Zeker acht ambtenaren buigen zich over een nota voordat deze de lezer onder ogen komt. Er is lang geschreven, uitbundig geschrapt, heftig gediscussieerd, kwistig toegevoegd en even royaal weer doorgehaald. En nog komt de boodschap vaak niet bij de lezer over. Het blijft voor veel ambtenaren een grote uitdaging om in duidelijke taal te schrijven. Vijf valkuilen bij het op papier zetten van beleid.

Lees verder


Klikt het tussen uw offerte en uw klant?

Een offerte schrijft u om een opdracht binnen te halen. Maar hoe krijgt u het voor elkaar dat uw klant ‘ja’ zegt tegen uw aanbod? Negen tips om uw offerte zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor uw klant.

Lees verder